Pesanan Pengendali Blog kepada Semua Ahli Ilmu

Imam Ibnu Asakir, Imam al-Khatib dan Imam al-Hafiz al-Mizzi meriwayatkan sebuah hadis yang berbunyi:

"Apabila akhir umat ini melaknat (generasi) awalnya, maka hendaklah orang-orang yang mempunyai ilmu pada ketika itu menzahirkan ilmunya, sesungguhnya orang yang menyembunyikan ilmu pada waktu tersebut seumpama seseorang yang menyembunyikan apa yang telah diwahyukan kepada (Sayyidina) Muhmammad SAW!!!"

Maka apabila lahir golongan yang mencaci dan melaknat para ulama' aqidah ASWJ al-Asha'irah dan al-Maturidiyyah (Hanafi, Maliki, Shafie dan majoriti Hanbali) yang mengikut generasi Salafus Soleh, apakah yang telah kita lakukan???
Sunday, December 29, 2013

 Assalamu’alaikum warahmatullahi wabarakatuh; 
Segala puji bagi Allah, Tuhan semesta alam; 
Selawat dan Salam ke atas Rasulullah SAW, Rahmat ke seluruh alam; Juga kepada ahli keluarga baginda dan para sahabat r.a. yang telah bertebaran di merata alam;

1. Alhamdulillah. Pergerakan para ilmuan ASWJ menolak fahaman dan gerakan Wahhabi semakin ketara sejak akhir-akhir ini sehingga golongan Wahhabi merasakan bahangnya.

2. Insha Allah. Sekiranya berkesempatan kami akan ulaskan isu berkaitan "Dulu Wahhabi, kini Ash'ari Jadian" :)

3. Di sini, kami kongsikan khutbah Jumaat yang disusun oleh Jabatan Mufti Negeri Pahang sejak tahun 2008 atau 2009 lagi dan dibacakan kembali baru-baru ini.


Dapatkan di sini:

4. Insha Allah. Pihak kami akan merumikan khutbah ini pada masa akan datang.

5. Syabas buat negeri Pahang! Bila negeri lain atau Wilayah Persekutuan nak mengikut jejak Pahang ? :)

Semoga ianya memberi manfaat.